lovisasundin.blogg.se

2014-02-13
11:39:38

Goldie

Fick en kommentar av en söt liten tjej om vem goldie är. Så tänkte berätta lite om henne!

I sommras så jobbade jag i mitt stall med alla fodringar och då var det en tjej som skulle åka bort och frågade då om jag kunde ta hand om hennes helgfodringar och rida hennes häst goldie. Sen när hon kom hem så frågade hon om jag ville börja rida goldie 2 ggr i veckan mot betalning. Hon sa att hon kunde skaffa Medryttare men eftersom jag redan kände goldie och hon litade på mig så kände hon att hon heldre betalade mig att rida henne.

Så nu har jag ridit henne två ggr i veckan sen september. Hon är världens sötaste häst( inte mer än diesel ). Hon är jätte fin och härlig att rida. Hon kan väl vara C eller liten D vet inte riktigt. Rider mest dressyr på henne, har hoppat henne en gång. 

Diesel är ju väldigt krånglig och det är inte många pass som verkligen går bra. Så det är mycket skönt att rida henne och verkligen få känna att det går bra och att jag kan rida. 

Hon står som sagt i mitt stall så det är jätte skönt. Diesel har ju två vilodagar i veckan så då matchar jag in dem så gott det går när jag rider goldie. Så två ggr i veckan är det väldigt kul att ha två hästar. 

Hoppas detta blev en bra förklaring :)

http://russetville.webblogg.se

Kolla in hennes blogg, världens gulligaste tjej <3




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: