lovisasundin.blogg.se

2014-01-21
16:33:15

Paint

Har nu kommit "hem" ifrån stallet, eller rättare sagt kommit hem till Tove . Så sitter vi här och fixar med bloggarna båda två. Så har vi kockat oss en varsin kopp te och myser. Man börjar ju frysa väldigt mycket i vårat stall då det inte finns någon värme någon stan. Våran stallchef säger att sadlarna kommer spricka om det är varmt, är detta sant?? Någon som vet?? Nu är det typ ingen värme alls i elementena. Undrar bara hur det är på sommaren då! Men jag försöker mig i alla fall på Paint och testar runt lite så att jag lär mig vad man kan göra. HAHA, ganska fula men dem är ju ändå söta då Diesel är med på bilderna!!♥
 
Red ut med Tove i ca 20 min innan jag red i ridhuset. Bra uppvärmning kan man säga. När jag skulle gå in i ridhuset så början han bråka och backa, så Tove  kom och ledde in mig. Då gick han in, vilken skitunge där. Sen så började jag trava lite, han gick faktiskt på väldigt bra. Sen när jag skulle lägga in galopp så började han bråka. Men det är bara att inte ge sig så kommer han framåt. Sen körde jag en gång LB:1. Känner att det är mycket jag behöver träna på. Det såg Tove också. Så vi får se hur det kommer gå i skolan. Men TAGGA!!
 
Sen så tränade jag lite på att knoppa medans wazz skoddes. Då kom Tove och sa att jag har gjort fel.. Kul, men då har man lärt sig det. Hon sa att mina flätor var för lösa och man ska linda den neråt inte uppåt, om ni förstår?? Så nu är det bara börja träna om. Hennes vart jätte fina! Sen så började jag rycka manen lite i mitten då den är mycket tjockare där och inte gör då så jämna knoppar. Ska nu rycka den några dagar då han säkert får ont och JAG får ont i händerna när det är så kalt ute! 
 
PAINT
 
 
 
 
TE
 
 
 
OUTFITEN
 
 
 
 
TOVES ENA MUS
Kommentarer:
2014-01-21 @ 18:41:06

låter som om jag är värsta satmaran som bara klagar XD hoppas du inte upplever de sååå <33333
//Tove

Svar: NEJ DÅ!! Måste ju lära mig rätt :D Puss <3333333
Lovisa

2014-01-22 @ 09:10:55
#2: Malin

Vi har 10 grader i våran.. jag frysser men min sadel är fräsch!

http://www.hastnet.se/hastnet/forum/forum_svar.php?inlaggid=20727&kid=5

Svar: okej, det är min också, och på sommaren när det kan vara 25 grader.. Jag tycker det är sinnessjukt att man ska behöva sätta på sig kalla kläder bara för att stallchefen är snål..
Lovisa

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: