lovisasundin.blogg.se

2014-01-07
19:21:29

Ridningen!

idag blev det som sagt ett dressyrpass i ridhuset. Gick väl sådär då han har sina bra och dåliga dagar.. Så ja idag var det en dålig dag! Men jag kämpade på. Red fram i skritt i ca 15 min med halter och ryggningar. Börjar bli riktigt fina. Sen kom traven in och då gjorde jag tempoväxlingar där imellan skritt och trav. Satt ner sedan efter ett tag i traven. Kan inte sitta så mycket då han inte har rätta mysklerna för det ännu. Sen tog jag galopp från skritt. Han tog verkligen fattningarna jätte bra men han hade sådan fart. Men sket i det i början då jag vill att han ska gå framåt. Men efter ett tag så ville jag ha samlade fattningar och då stannade han och började bocka.. Då tyckte han att jag ställde för mycket krav på honom. Så då fick man börja om från början med allt så att han lyssnar på mig. Men fick i alla fall min galopp sen. 
 
Sedan hoppade min kompis upp, daniellablomstrand.se Och jag hoppade upp på hennes häst jonnie. Har ridit honom förut när hennes storasyster ägde honom. Det gick inte att rida honom i form då.. Stel som en pinne, men idag så var han hur fin som helst. Man fick ju ändå jobba för att han skulle gå i form men det gick!! Då blev man glad :D
 
Diesel ville verkligen inte gå fram med min kompis danni, det är så han testar och jävlas med nya.. Man vågar ju inte riktigt heller säga till en ny häst så hårt så. Var likadant för mig. Men jag rider ju med sporrar då jag tycker att han går fram bättre med. Så sa till henne att hon måste testa diesel igen fast med sporrar. Så får se vad hon tycker om honom då. 
 
 
 
 
 
 
Idag vart det blå outfit på honom. Tycker att han är väldigt söt i blått. Har ett svart träns då jag ska köpa en svart dressyrsadel senare. Men jag tycker om att variera träns och bett på honom, därför blir det ibland svart med brunt..
Kommentarer:
2014-01-07 @ 19:26:53

så fin han är lilla pojken :) kul att följa er! kram

Svar: tack, vad roligt att höra :) kram!
Lovisa

2014-01-07 @ 23:24:45

Kul att få testa jonny :D

Svar: Aa:D
Lovisa

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: