lovisasundin.blogg.se

2014-01-15
19:01:15

15/3-13

Vill bara säga att det är 10 månader idag som jag har haft Diesel. Känns helt sjukt vad tiden har gått fort. Så nu tänkte jag berätta för er hur jag fick Diesel. För vissa av er kanske vet det men tänkte berätta det ändå, för er som inte vet.
 
Det började med att när jag red Rudolf så tyckte jag att han började bli tråkig för inget hände och jag kom inte vidare i min ridning då han inte kommer vidare i sin träning. Så då var det en häst i mitt stall Micke som hade sadeltvång. Så jag började hjälpa dem i stallet med honom och började verkligen tycka om honom. Så vi började prata om att jag skulle hjälpa till och ta honom på foder sedan vidare till köp. Men mamma var rädd för honom så då tyckte hon att vi skulle leta efter en annan som jag valde ut själv. Men jag tyckte om micke som sagt men det skulle aldrig gå då mamma var rädd för honom..
 
Så då började jag kolla runt på hastnet och jag hittade många fina hästar, men väldigt dyra.. Men sedan hittade jag Diesel och vart förälskad i bilderna på honom och sedan hade hon en video på honom där han löshoppade. Då var han jätte fin och verkligen klev på. Så ringde på honom och bokade tid. Så jag mamma och pappa åkte dit och jag vart kär i honom på en gång när jag såg honom i stallgången. Min pappa gick runt och kollade på honom och lyfte på alla hovar?? HAHA, gulligt va!! Sen red jag i ridhuset och gjorde lite allt möjligt. Sen bestämde vi en annan gång jag skulle komma dit och då tog jag med stallägaren så jag kunde få en annan bedömning också. Så hon vart också kär i honom. Då red jag också i ridhuset då vi var där på kvällen. Sedan så åkte vi dit en gång till fast på dagen så jag kunde rida ut på honom. 
 
Pappa var också helt förälskad i honom. Nästan lite mer än mig!! Så vi bestämde oss för att besikta honom och se om han ens gick igenom. Så vi besiktade honom en Tisdag och han gick igenom så klart!! Men med små påmerkningar på att han hade några sår och en spricka i hoven. Men det beror på att han var underlägsen i hagen och alla gick och åt på honom. Sedan har han dåliga hovar och man måste smörja in dem ordentligt varje dag så dem inte spricker. Ägaren erkände att hon hade varit dålig på det. pågrund av hennes sjukdom.
 
Sen sa mina föräldrar inget mera. Men på Fredagen så var jag i stallet på kvällen och min mamma skulle komma förbi då pappa skulle vara på jobbet sent. Så kom mamma in och bad mig komma med till bilen och hjälpa till att bära in lite grejer. Sen när jag kommer ut så säger mamma " ah vad är det där " och då såg jag pappas bil med en hästtransport bakom. Så jag nästan springer ner dit och såg diesel titta ut ur transporten. Vart typ i helt chock.. Så stallägaren lastade ut honom och så fick jag honom i handen. Kändes helt sjukt. Så jag sa " Har jag ens en boxplats ? " Ganska sjukt.. 
 
Ägaren kunde inte ha kvar honom då hon var allvarligt sjuk. Tänker inte ta upp det hära. Men hon köpte honom från uppfödaren när han var ett. Så det är jag jätte glad över att det inte är många som har haft honom. Han kommer att stanna hos mig tills han går bort. Om inte det händer mig något på vägen. Men det hoppas jag verkligen inte. Trodde aldrig mina föräldrar riktigt skulle köpa mig en häst. Inte heller på detta vis. 
 
 
 
KÄRLEK!! <3
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: