lovisasundin.blogg.se

2014-01-22
22:07:49

22/1-14

Som ni vet hade vi stallmöte idag i stallet. Och jaa det gick ju som det gick. Det var väldigt mysigt i början då stallpersonalen/arrendatorn fixat mackor med massa pålägg och tesorter och kaffe och köpt in bord och stolar. Så det var mysigt på för snacket. Sen drog ju mötet igång kl 6. Då tog arrendatorn upp sina punkter och vi inflikade med vissa grejer. En sak kom upp som blev en het diskussion om ålder på att ta in hästarna. Vi har alltid haft 15 års gräns och nu ville vissa byta till 13 med en vuxen i sällskap. Det tycker jag är helt ok då den vuxna har ansvar och kan bedöma vilken häst den kan leda. Då vart det mycket snack om hästen råkar sparka eller så då? Men det jag tycker är att om en häst vill något då gör den det. Då spelar det ingen roll vem det än är som håller i hästen. Men som sagt det är vad jag tycket! Sen vart det i alla fall lugnt ett tag på mötet sen så kom det upp om allt skitsnack i vårat stall. Å det hemska med detta är att det är så sjukt mycket skitsnack i mitt stall och då skojar jag inte. Är det så för er??  Jag har fått hört från en av min närmaste i stallet att en viss person har gått och sagt att jag inte klarar av min häst och han är alldeles för svår för mig. Det är faktiskt inte så roligt. Då har man inte heller någon lust att hålla minen uppe för en sådan människa. Och  det är en vuxen människa.. Förstår ändå små tonåringar som kan säga sånt men en vuxen. Helt sjukt!! Den personen hör man kan sitta och kommentera flera som rider så när denna person sitter och tittar på en ifrån läktaren får inte jag då något sug att rida. Sen så avslutades mötet. Tur att jag har min Tove där annars hade jag inte stått ut !!

Men det som nu gör mig glad är att jag och min pojkvän har 2 år och 5 månader idag<3

Sen gick ridningen mycket bra idag. Han lyssnade bra men var lite stel i vänster. Men idag kunde jag verkligen träna mycket på galoppen. Det är ju där vi har problem så då är det bara att träna på det. Tillslut blir det ju bra som sagt. Glömde ta outfit bild men var exat samma som igår. juste våran tvättmaskin är lagad så nu kan jag tvätta alla mina grejer och inte behöva använda smutsiga och gamla grejer! Glad tjej här på andra sidan datan.





Känner här på sista bilden att om min häst är för svår för mig så skulle inte denna skillnad finnas, bilderna har ca 8-9 månaders skillnad..
Kommentarer:
2014-01-23 @ 08:25:16

Fan vad sur man blir !! //Tove

Svar: japp!!!
Lovisa

2014-01-23 @ 12:00:25

åh fan vad trist :( vi får komma på en lösning åt er hihih ;) kraaam <3

Svar: Aa verkligen :) kram!!
Lovisa

2014-01-23 @ 19:51:45
#3: Cicci

Jätte synd att det ska behöva va så... Men man får man tänka positivt, det finns en stor mängd härliga människor också! :D For the record tycker jag att du rider Diesel jätte bra :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: