lovisasundin.blogg.se

2014-01-18
17:56:57

Hej :)

När jag tog in diesel idag så såg jag att han hade dragit halft av skon.. Så pappa fick komma till stallet och dra Los den. Så jag kunde rida på det. Tycker man kan rida i ridhuset med en tappsko. Som tur så kommer hovis på tisdag så han behöver inte gå länge utan sko. Kommer ju verkligen inte våga rida ut!!

Men ridningen gick ju jätte bra idag faktiskt. Tränade LB:1 en gång sen tränade jag på galoppen då det är den som är problemet i banan.. Jag red idag med en graman eftersom han har börjat slänga upp huvudet och då vill jag ha lite hjälp att inte bli upp slängd ifrån sadeln. 

Vad tycker ni om hjälptyglar/ hjälp grejer? Jag har alltid sporrar och spö då han stannar och bråkar. Men skulle snart kunna ta bort spöt då han börjar verkligen lyssna. Jag tycker mer  sporrar än spö då jag inte gillar att piska fram en häst. Sen hjälptyglar tycker jag man kan använda men inte när det ej behövs eller vid fel tillfällen. Jag gillar mest graman då när  han går i rätt form hänger den bara där. Någon som tänker som mig??!

Jag har min graman fast knäppt i sadelgjorden-bild längre ner! Där tycker jag att men får bäst hjälp. Sen vart det inte sån fin matchning då våran tvättmaskin fortfarande trasig så.. Sen så ska jag ju tävla nu så då är det krav på knoppar så dags att börja lära sig. Då Rudolf var en fjording så har jag aldrig behövt knoppar.
Fula!!!













Kommentarer:
2014-01-18 @ 18:15:37
#1: Emma

Om han slänger upp med huvudet, testa martingal :) Det är inte hjälptygel och det är bra.

Svar: Har ridit med den men den hjälper inget då de är förstor.. :(
Lovisa

2014-01-21 @ 08:19:42
#2: Heidi

Jag använder gummisnodd ibland mellan benen på Parma för att hon ska söka sig neråt när jag kör galoppövningar på t.e.x gamla galoppslingan. Vill inte att hon ska gå med huvudet i vädret och spänna underhalsen.

Snörtyglar tycker jag inte om för att man blir så hård i handen. Min absoluta favorit är gummisnodden för att få får de välja lite mera fritt, de kan gå med huvudet bland molnen om de vill. :) /Heidi

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: